DNN Designer
24 listopada 2017   Wyszukaj w portalu:  Szukaj
 > Informacje i program > Program studiów > II semestr > Podstawy grafiki komputerowej i wizualizacji
 
StartInformacje i programe-LearningFAQOpłatyCertyfikat EITCAKontakt
Podstawy grafiki komputerowej i wizualizacji (wykład i laboratorium) Zmniejsz

Podstawy grafiki komputerowej i wizualizacji (wykład i laboratorium)

 

Wymiar godzinowy: wykład: 10 godzin, laboratorium: 5 godzin.

 

Zawartość programowa:

  • Wprowadzenie
    • Grafika komputerowa
      • Geneza i historia grafiki komputerowej
      • Zastosowania
      • Sprzęt
    • Grafika rastrowa i wektorowa
    • Interakcja człowiek – komputer
    • Standardy graficzne
  • Światło i barwa
    • Podstawowe pojęcia i definicje
      • Kolorymetria
      • Percepcja
    • Budowa oka i właściwości wzroku
    • Teoria postrzegania barw
    • Modele barw
      • CIE XYZI, CIE Lab, RGB, CMK i CMYK, HLS i HSV
    • Reprodukcja barw
    • Problemy zgodności
      • Zniekształcenia spowodowane rastrem     
  • Operacje rastrowe - podstawy
    • Rysowanie odcinka i łuku okręgu
    • Wypełnianie obszaru
      • Przez spójność
      • Przez kontrolę parzystości
    • Algorytmy obcinania
    • Elementy geometrii obliczeniowej
      • Funkcja alfa
      • Zorientowanie punktów na płaszczyźnie
      • Problem przynależności punktów do wnętrza wielokąta
  • Przekształcenia geometryczne w grafice komputerowej
    • Przekształcenia 2D
    • Zapis macierzowy przekształceń
    • Współrzędne jednorodne znormalizowane
    • Podstawowe typy przekształceń
      • Odbicia symetryczne
      • Pochylenie
      • Skalowanie
      • Przesunięcie
      • Obroty
    • Przekształcenia w przestrzeni 3D
    • Składanie przekształceń
    • Problem dokładności obliczeń numerycznych
    • Kwaterniony
  • Reprezentacja przestrzeni 3D na przestrzeni 2D
    • Rzutowanie na płaszczyznę
      • Rodzaje rzutowania
      • Własności rzutowania
      • Układ współrzędnych w rzutowaniu
    • Rzutowanie równoległe i perspektywiczne jako operacje macierzowe
    • Rzutowanie a widzenie
      • Ostrosłup widzenia
      • Parametry rzutowania
      • Przekształcenie perspektywiczne
      • Rzutowanie a fotografia
      • Wirtualna kamera

Plan kursu:

  

Podstawy grafiki komputerowej i wizualizacji (wykład i laboratorium)

Zagadnienie

Wykł. godz.

Lab. godz.

Wprowadzenie do grafiki komputerowej

2

Światło i barwa

2

1

Operacje rastrowe - podstawy

2

1

Przekształcenia geometryczne w grafice komputerowej

2

2

Reprezentacja przestrzeni 3D na przestrzeni 2D

2

1

Łącznie

10

5


    
Logowanie e-Learning Zmniejsz


Nie pamiętam hasła
Podmiot certyfikujący Zmniejsz

eitci.jpg 

    

Informatyczne Studium Certyfikacyjne eLearning | Warunki korzystania | Polityka prywatności
Wykonanie systemu
Krajowa edycja Studium EITCA realizowana jest przy współfinansowaniu z Budżetu Państwa oraz Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.